Onderhoud op het netwerk van X2com

​X2com en haar toeleveranciers doen regelmatig onderhoud op hun netwerken. Wij doen onze uiterste best dat jij als klant daar niets van merkt. Helaas is dit niet altijd mogelijk.

Onderstaand vind je de geplande onderhoudswerkzaamheden.

Actueel overzicht

Deze pagina zal continu worden bijgewerkt met de actuele planning. Wijzigingen onder voorbehoud.

Gepland onderhoud xDSL- en FttH verbindingen augustus t/m december 2019

In de periode van augustus tot en met december 2019 voeren wij structureel onderhoud uit aan onze xDSL- en FttH-infrastructuur. Hierbij gaan wij een aantal technische wijzigingen doorvoeren.

De afgelopen jaren hebben wij ons netwerk sterk verbeterd. De komende maanden willen we ook onze internetdiensten op het gebied van snelheid en flexibiliteit verder verbeteren. Onderdeel hiervan is gepland onderhoud op het gebied van onze xDSL- en FttH-verbindingen. Dit zal over het algemeen ongemerkt aan jou voorbijgaan. Uw huidige IP-adres zal hierdoor eenmalig worden gewijzigd. Het gepland onderhoud zal gefaseerd worden uitgevoerd.

Waarom doen we dit?

Doormiddel van dit onderhoud elimineren we een schakel tussen ons en uw internetverbinding. Hierdoor kunnen wij jouw internetverbinding beter monitoren en adequater support verlenen in geval van een storing. Daarnaast kunnen wij jou als klant een stabielere en toekomstbestendige verbinding blijven aanbieden.

Soepele migratie

Veranderingen in de IT-infrastructuur kunnen ingrijpend zijn. X2com heeft echter veel ervaring met infrastructuurmigraties. Wij zullen er dan ook alles aan doen dergelijke wijzigingen voor jou probleemloos te laten verlopen. Jij zult hier, behalve een zeer korte downtime, niets van merken.

Wijzigingen

Het nieuwe IP-adres van jouw internetverbinding wordt per e-mail aan je gecommuniceerd. Daarnaast is het nieuwe IP-adres ook terug te vinden via www.mijnx2com.nl, onder de dienst X2connect.

Wat kunt u doen?

Mocht je na het wijzigen van het IP-adres problemen hebben met bellen of internetten, herstart dan jouw modem/router. Heeft dit niet het gewenste effect, neem dan contact op met jouw Installateur of de afdeling Customer Care van X2com op nummer: 088-8892222.

Let op

Klanten die geen e-mail hebben ontvangen, maar toch in de genoemde postcodegebied een aansluiting hebben worden op een later tijdstip omgezet.

MIGRATIEDATA

Hieronder vind je  de planning en status van de migratie:

Het grootste gedeelte van alle ADSL en VDSL verbindingen is inmiddels gemigreert. Op 23 oktober staat de laatste verbindingen gepland. Neem contact op met je partner om te controleren of jouw verbinding al is omgezet.

Maandag 28, dinsdag 29 en woensdag 30 oktober 2019:
– FttH verbindingen