Nieuws

Partnerportal van X2com: altijd overzicht en toegang tot alle diensten

Afgelopen jaar lanceerde X2com de nieuwe partnerportal. Partners kunnen hier terecht voor het aanvragen van al onze diensten op het gebied van zakelijk internet, (mobiele)telefonie en tv. Het hele proces is geautomatiseerd: van het tekenen van de offerte tot implementatie van de dienst. 

Joost van der Ven, technisch productmanager bij X2com, was verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de nieuwe portal. “Bij het omschakelen van de oude naar de nieuwe portal ging er weleens wat mis, zoals altijd als je met iets nieuws komt. Maar dit is inmiddels opgelost en onze partners zijn er blij mee.“

Voordelen voor partners 

Bij het ontwikkelen van de portal was gemak voor de partner het uitgangspunt. Eén van de grote voordelen van het werken met de portal is dat partners ook buiten kantoortijden diensten kunnen activeren en telefoonnummers kunnen omzetten van de ene naar de andere provider. Joost: “Zo houdt de partner alles zelf in de hand en kan hij bijvoorbeeld ook het moment van overzetten bepalen. Ook heeft hij een beter overzicht van welke diensten zijn klant al afneemt en heeft hij de beschikking over verbruikersstatistieken en rapportages. Die kan hij ook gebruiken om zijn klanten te adviseren.”

Postcodecheck 

De diensten van X2com kunnen worden geleverd op vrijwel ieder netwerk in Nederland. Het aantal netwerken wordt continu uitgebreid. Door de handige postcodecheck in de partnerportal kunnen partners in één oogopslag zien welke netwerken en welke snelheden leverbaar zijn op een bepaalde locatie. Joost: “Je kunt je ook abonneren op het zoekresultaat voor bepaalde postcodegebieden. Als er dan in zo’n gebied nieuwe netwerken of snelheden worden toegevoegd, krijg je automatisch een update.”

Luisteren naar partners

De portal is er voor de partners. Logisch dus, dat ook bij de ontwikkeling hiervan werd en wordt geluisterd naar de wensen van partners. “We maakten gebruik van een testpanel van partners en kregen veel feedback van hen”, vertelt Joost. “Zo hebben we bijvoorbeeld de zoekfunctie verbeterd. Kon je eerst alleen zoeken op ‘klinkt als’, inmiddels ook op exacte zoektermen. Handig als je te veel resultaten krijgt.” Een ander voorbeeld van een verbetering die is doorgevoerd op verzoek van partners, is de mogelijkheid offertes digitaal te accorderen. Hierdoor wordt de bestelling automatisch in gang gezet en kun je dus veel sneller schakelen. “Daarnaast kon je voorheen maar één mobiel nummer per keer overzetten naar een andere provider, nu kan dat met meerdere nummers tegelijk. Dat was ook een vraag vanuit de partners”, vult Joost aan.

Zelf regelen

Omar Iqbal is sinds begin dit jaar verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de portal. Hij is erg tevreden over de mogelijkheden van de nieuwe portal. “Het is handig voor de partners en handig voor ons. Omdat de partner nu veel meer zaken zelf kan regelen, hebben wij meer tijd om partners die tegen een calamiteit aanlopen, goed te kunnen helpen.”   
 

Waarom partner worden?

Breed dienstenpakket

En altijd persoonlijke ondersteuning

Fullservice of Wholesale??? jij kiest!

Kies het partnermodel dat bij jou past.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Alvast bedankt voor je bericht! Laat zo specifiek mogelijk weten waar je meer informatie over wilt, dan kunnen we je het beste van dienst zijn.